کارمندان دولت

  • شناسه : 1169
  • 07 مارس 2022 - 16:10
اشتغال
اشتغال زایی با آموزش مجازی

اشتغال زایی با آموزش مجازی

موزش مجازی در دنیای امروز به بخشی بسیار مهم از فرهنگ آموزشی دنیا تبدیل شده است. در واقع با این روش آموزش ما می‌توانیم محدودیت‌های زمانی و مکانی را از بین ببریم و همین امر باعث شده است

آموزش مجازی در دنیای امروز به بخشی بسیار مهم از فرهنگ آموزشی دنیا تبدیل شده است. در واقع با این روش آموزش ما می‌توانیم محدودیت‌های زمانی و مکانی را از بین ببریم و همین امر باعث شده است تا افراد بسیاری در دنیا از روش آموزش مجازی استفاده نمایند.

در واقع می‌توان گفت که این شیوه نوین آموزشی که امروزه در کشور ما نیز بسیار توسط مردم مورد استقبال قرار گرفته است، بستری بسیار مناسب برای اشتغال زایی بوده و می‌توانیم از دید کارآفرینی به این مسئله نگاه کنیم.

دکتر ماکان آریا پارسا به عنوان یک کارآفرین برتر کشوری شناخته می‌شود که همواره توصیه‌های خود را در زمینه آموزش مجازی در اختیار مردم قرار داده است. در صورتی که قصد دارید بیشتر در خصوص اشتغال‌زایی با آموزش مجازی بدانید، در ادامه ما را همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

 

همکار

 

آموزش مجازی چیست؟

آموزش مجازی بر خلاف آموزش حضوری که وابسته به مکان و زمان است، در هر مکان و زمان در دسترس است. شیوه ارتباط در این روش آموزشی به جای بستر محیطی و ارتباط فیزیکی، ارتباط به صورت اینترنتی است. استاد (مدرس) در این شیوه می‌تواند محتوای آموزشی استاندارد خود را در اختیار تمامی افرادی قرار دهد که علاقمند به آموزش هستند و از سوی دیگر دانشجو می‌تواند با استفاده از بستر اینترنت، با اساتید خود ارتباط برقرار کند.

آموزش مجازی به خصوص از زمانی که ویروس کرونا در سال 2020 به پاندمی تبدیل شد بسیار مورد توجه قرار گرفت. در ابتدا دانشگاه‌ها و مدارس از این بستر بیشتر استفاده می‌کردند ولی در حال حاضر در تمامی موضوعات می‌توانید دوره‌های آموزش مجازی را مشاهده کنید.

علوم کامپیوتر، رشد فردی و یادگیری زبان را می‌توان از مهم ترین دوره‌های آموزش مجازی دانست که در حال حاضر وجود داشته و شما می‌توانید از این بستر برای آموزش استفاده کنید. ایجاد بستر برای آموزش مجازی می‌تواند راهی برای اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم افراد شود.

علاوه بر اساتید و مدرسین در بخش‌های مختلف، افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، طراحی بسترهای اینترنتی، برنامه‌نویسی و غیره فعال است، درگیر پروژه توسعه بستر آموزش مجازی خواهند شد. در ادامه بیشتر در خصوص انواع آموزش مجازی با شما صحبت خواهیم کرد.

 

اشتغال

 

با انواع روش‌های آموزش مجازی بیشتر آشنا شوید

آموزش مجازی به دو صورت انجام می‌پذیرد. آنلاین (ارتباط زنده با استاد مربوطه) و آفلاین (بارگزاری دوره‌های آموزشی در سایت) در این خصوص در ادامه توضیحات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آموزش مجازی به صورت آنلاین

در روش آموزش مجازی به صورت آنلاین، بستری بر اساس اینترنت و نرم‌افزار در اختیار استاد و شاگردان قرار می‌گیرد. این بستر ارتباط زنده را مهیا ساخته و استاد می‌تواند ارائه، صدا و تصویر خود را با دانشجویان به صورت زنده به اشتراک بگذارد. تعامل در لحظه برای استاد و شاگرد در این روش از آموزش مجازی بسیار مهم است و همچنین نباید از یاد برد که دانشجویان می‌توانند به محتوای درسی ضبط شده پس از کلاس دسترسی داشته باشند.

این روش آموزشی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به خصوص دانشگاه‌ها و مدارس از این شیوه برای آموزش استفاده می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین معایب این روش از ارائه آموزش مجازی، وابسته بودن زمان بندی آموزش به ساعتی است که کلاس برگزار می‌شود. از این روی شخص باید با دقت بسیار زیادی نسبت به ثبت نام در کلاس اقدام نماید.

آموزش مجازی به صورت آفلاین

از دیگر روش‌هایی که برای آموزش مجازی مورد استفاده است را می‌توان آموزش مجازی به صورت آفلاین دانست. در این شیوه استاد محتوای آموزشی خود را به صورت صدا، تصویر، فیلم ضبط شده یا کتاب الکترونیکی عرضه می‌کند. استاندارد سازی محتوا در آموزش مجازی به این روش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

عناوینی همچون رشد فردی، رشد کسب‌وکار، آموزش علوم تخصصی، آموزش علوم زبان و غیره در این روش از آموزش مجازی در دسترس می‌باشد. عدم وابستگی به زمان باعث می‌شود که این روش آموزشی به خصوص برای عناوین عمومی و کلاس‌هایی که برای عموم مردم مناسب می‌باشند مفید واقع شود.

 

ماکان آریا پارسا

 

چطور می‌توانیم با آموزش مجازی اشتغال زایی کنیم؟

کارآفرینی با استفاده از آموزش مجازی همانطور که در ابتدای بحث بیان شد می‌تواند یکی از بهترین روش‌های توسعه کسب و کار باشد. درواقع آموزش مجازی بسترهای لازم را در کشور دارد ولی هنوز آن قدر روی این مسئله کار نشده است که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

از این روی کارآفرینان می‌توانند با ایجاد بسترهای لازم و ارائه محتوای مناسب، اشتغال زایی داشته باشند. از سوی دیگر اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم که برخی از رشته‌های کاری فنی در کشور، دوره‌های آکادمیک (رشته‌های دانشگاهی) ندارند.

برای مثال رشته‌هایی مانند تعمیرکار ساعت، اشخاص نمی‌دانند که از کدام بستر باید وارد دنیای این شغل شوند. از این روی شخص مسلط بر تعمیرات ساعت، می‌تواند محتوای آموزشی خود را در بستری قرار دهد و افراد علاقمند با یادگیری دوره‌های مربوطه می‌توانند وارد بازار کار شوند.

پس می‌توان گفت که با وجود پتانسیل، در کشورمان برای از بین بردن بیکاری و اشتغال زایی مضاعف، نیاز به آموزش‌های مربوط به حوزه‌های کسب و کار بسیار احساس می‌شود و همچنین راه‌اندازی بستر آموزشی خود می‌تواند یک روش برای اشتغال زایی باشد.

نقش دکتر ماکان آریا پارسا در اشتغال زایی با آموزش مجازی چیست؟

دکتر ماکان آریا پارسا را می‌توان یکی از افراد موفق در زمینه اشتغال زایی و راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی دانست. در واقع دریافت دکترا در حوزه کارآفرینی باعث شده است که ایشان صلاحیت لازم به این منظور را داشته باشند. دکتر ماکان آریا پارسا می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند.

در واقع دوره‌های هدف گذاری و کارآفرینی که ایشان برگزار می‌کنند می‌تواند اطلاعات لازم در خصوص راه‌اندازی کسب و کارهای مجازی را در اختیار شما قرار دهد. پس در صورتی که قصد دارید در این زمینه فعالیت داشته باشید می‌توانید در دوره‌هایی که از سوی ایشان برگزار می‌شود شرکت کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که مسائلی همچون بازاریابی به شیوه‌های نوین و یا مدیریت تدوین و اجرا کردن استراتژی‌ها در یک کسب و کار را می‌توانید از کتاب‌های ترجمه و تالیف شده از سوی ایشان مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

آموزش مجازی یکی از مهم ترین بسترهای آموزشی در دنیای امروز به شمار می‌رود که در ایران و سایر نقاط جهان مورد توجه قرار گرفته است. دکتر ماکان آریا پارسا با دانشی که در زمینه راه‌اندازی کسب و کار دارد می‌تواند در مسیر اشتغال زایی با آموزش مجازی به شما کمک کند. پس می‌توانید برای شرکت در دوره‌های ایشان ثبت نام کرده و یا کتاب‌های ترجمه و تالیف شده از سوی دکتر آریا پارسا را مطالعه نمایید.

 

سوالات متداول

1. آیا آموزش مجازی بستری مناسب برای اشتغال زایی است؟

بله. این بستر رو به رشد بوده و هنوز کمبود‌های بسیار شدیدی در بازار ایران و برای محتوای آموزشی فارسی زبان احساس می‌شود که دستیابی به نقطه مطلوب را نیازمند اشتغال زایی و کارآفرینی کرده است.

2. چطور می‌توانم از راه آموزش مجازی، کارآفرینی انجام دهم؟

دکتر ماکان آریا پارسا می‌تواند در این خصوص به شما کمک کرده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. کافی است در دوره‌های ایشان شرکت کنید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*