کارمندان دولت

  • شناسه : 1246
  • 07 آوریل 2022 - 15:39
معرفی کتاب آسایش در آرامش

معرفی کتاب آسایش در آرامش

همه‌ی ما انسان­‌ها، کسانی را که دارای توانایی ذاتی برای ورود به موقعیت­‌های ناآشنای اجتماعی است و همچنین می­‌تواند افراد مختلف را در بحث و مکالمه شرکت­ دهد، تحسین می­کنیم. این افراد اغلب در درون خود ویژگی منحصر به فردی دارند که کاریزما نامیده می­‌شود. برخی افراد از این­که چگونه از این ویژگی استفاده می‌کنند، […]

همه‌ی ما انسان­‌ها، کسانی را که دارای توانایی ذاتی برای ورود به موقعیت­‌های ناآشنای اجتماعی است و همچنین می­‌تواند افراد مختلف را در بحث و مکالمه شرکت­ دهد، تحسین می­کنیم. این افراد اغلب در درون خود ویژگی منحصر به فردی دارند که کاریزما نامیده می­‌شود. برخی افراد از این­که چگونه از این ویژگی استفاده می‌کنند، در تعجب هستند، و بر این باورند که افراد باید استعداد ذاتی در این زمینه داشته باشند.

کتاب «آسایش در آرامش» نوشته شده توسط آلن و باربارا پیس و با ترجمه‌ی دکتر ماکان آریا پارسا قدرت کاریزما را آموزش داده و با مطالعه‌ی دقیق این کتاب می‌توان به مهارت‌های ارتباطی موفق دست یافت. واقعیت این است که کاریزما مهارتی اکتسابی است که بیشتر در افراد قدرتمند یافت می‌شود و مانند هر مهارت اکتسابی دیگر، می­تواند آموخته شود و میزان آن افزایش یابد و در صورتی که اطلاعات درستی در مورد آن در اختیار داشته باشید، می­تواند به تکامل برسد و آماده‌­ی یادگیری باشد.

 

معرفی کتاب آسایش در آرامش

 

سه اصل اساسی ماهیت انسان

در ادامه اصول مهم ماهیت انسان را بررسی خواهیم کرد…

 

اهمیت احساس «مهم بودن»

نیاز بشر به احساس مهم­ بودن بیشتر از دیگر نیازهای جسمانی بدن می­باشد. گرسنگی یکی از نیازهای جسمانی بدن است؛ اما پس از آن­که فرد با خوردن غذا سیر شد، برای مدتی طولانی گرسنه نیست و نیازی به سیرشدن ندارد. نیاز به مهم­ بودن حتی از نیاز به عشق هم بیشتر است، زیرا وقتی که عشق به دست آمد، این نیاز برطرف می­شود. نیاز به مهم بودن، همچنین از نیاز به امنیت هم بیشتر است. زیرا وقتی که فرد در امنیت باشد و امنیتش تامین شود، دیگر موضوع مهمی نیست.

 

نخستین شخصی که انسان­ها به آن علاقه دارند خودشان هستند

افراد به خودشان علاقه­‌ی بیشتری دارند تا دیگران. بنابراین وقتی با آن­ها در حال صحبت هستید، هدف اصلی شما صحبت­ کردن در مورد آن­ها باشد. شما باید در مورد احساسات آن­‌ها، خانواده‌­ی آن‌­ها، دوستانشان، رفتارشان، نیازهای آن­‌ها و دارایی­های آن‌­ها، صحبت کنید و هرگز درباره‌­ی خودتان و داشته‌هایتان قبل از اینکه آن­ها بپرسند، صحبت نکنید. به عبارت دیگر، درسطح اولیه، افراد فقط به خودشان و آنچه که متعلق به آن­هاست علاقه‌مند هستند.

 

قانون انعکاس در طبیعت

در قانون طبیعت، انگیزه‌­ای قوی و درعین حال ناخوداگاه در درون ما و نسبت به کسی که از او چیزی دریافت کرده­‌ایم، وجود دارد. این انگیزه همانند آن چیزی که دریافت شده، ارزشمند است. اگر فردی از آنچه به او داده‌­اید راضی باشد، او نیز بر آن است تا در مقابل عمل شما، با انجام دادن کاری برای شما و یا دادن هدیه‌­ای که به آن علاقه­مند هستید، کار شما را جبران کند. برای نمونه: اگر شخصی کارت هدیه­‌ای از کسی دریافت کند، دریافت‌ کننده متقابلاً یک کارت هدیه برای او نمی­‌فرستد بلکه به سرعت انگیزه­‌ای برای پاسخ متفاوتی به این رفتار پیدا می­‌کند.

 

معرفی کتاب آسایش در آرامش از دید ماکان آریا پارسا

 

چگونه صادقانه تعریف و تمجید کنیم؟

تحقیقات نشان می­دهد که وقتی از دیگران تعریف می­کنید، دوست دارید خودتان به عنوان فردی دلسوز، جذاب و فهمیده مطرح شوید. بنابراین از شریک زندگی خود، همکار خود، کارگر خود، رئیس خود، شخصی که فقط او را به صورت تصادفی ملاقات می­کنید، مشتری با ارباب رجوع خود، پستچی، باغبان، فرزندان خود، از همه و همه تعریف می­کنید.

در مورد هر شخصی که می­خواهید از او تعریف کنید، مواردی، هرچند کوچک یا ناچیز، وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. تضمین می­کنیم که اگر به طور منظم تلاش کنید تا احساس خاصی داشته­ باشد، دنیایی جدید و متفاوت در مقابل شما گسترده خواهد شد رایج­‌ترین روش برای بیان تحسین، ارائه‌­ی تعریفی مستقیم و مثبت است.

 

برای آشنایی بیشتر با یک کارآفرین جوان ایرانی روی لینک زیر کلیک کنید و زندگینامه او را مطالعه کنید:

ماکان آریا پارسا

 

چگونه به طور مؤثر گوش دهیم؟

پنج قانون طلایی برای خوب و مؤثر شنیدن:

  1. از نوعی شنیدن پویا و کاربردی استفاده کنید.
  2. از تشویق‌های خاص استفاده کنید.
  3. همانطور که به فرد گوش می‌دهید، در مقابل او تکیه کنید.
  4. با پریدن میان صحبت افراد، سخن او را قطع نکنید. به اصل موضوع توجه کنید.

 

چگونه سپاسگزاری کنیم؟

چهار رمز برای انجام سپاسگزاری مؤثر

  1. واضح و با فاصله تشکر کنید.
  2. به فرد نگاه کنید و او را لمس کنید.
  3. از نام فرد استفاده کنید.
  4. یادداشتی تشکر آمیز

 

چگونه نام افراد را به یاد بیاوریم؟

برای هر فردی، شنیدن نام خود شیرین­‌ترین صدا در جهان است و برای آن­ها این­ صدا همه جا را احاطه کرده و مطالعات نشان می­دهد که به طور حتم به هر جمله‌­ای که بعد از نام آن­‌ها می­‌آید، گوش می­دهند. اغلب ما انسان­ها نام افراد را در اولین دیدار به یاد نمی­آوریم.

دلیل آن می­تواند پذیرفتن این عقیده باشد که ما حتی اسم فرد را هم نشنیده‌­ایم­. اما به این معنا نیست که ما نام آن­ها را فراموش کرده‌­ایم، بلکه در واقع نام آن­ها را نشنیده‌ایم.

هنگامی که به شخص جدیدی معرفی می­شوید، نام او را دو بار به صورت بلند بگویید تا از درست شنیدن آن مطمئن شوید. نام افراد را به شئ تبدیل کنید. دلیل آن­که نام­ها به سختی به یاد آورده می­‌شوند این است که آن­ها شئ جامدی نیستند که ذهن بتواند آن­ها را تجسم کند یعنی مفاهیمی انتزاعی هستند. صحنه‌­ی خنده دار و طنزآلودی ایجاد کنید. تصور کنید شئی که به طور خنده­‌دار انتخاب شده، با ویژگی برجسته‌­ای از شخص، متقابلاً بر یکدیگر تأثیرگذار هستند.

 

چگونه با مردم سخن بگوییم و چگونه مورد توجه آن­ها قرار بگیریم؟

علاقه­‌مند بودن به دیگران و تشویق کردن آن­ها به صحبت درباره­ی خود و علاقه­مندی­‌هایشان واژه­‌های من، به من و برای من را از فهرست واژگان خود حذف کنید و به جای آن­ها از واژگان شما و برای شما استفاده کنید. فقط سؤالاتی را بپرسید که به افراد فرصت دهد تا درباره‌­ی خودشان صحبت کنند.

 

چگونه سؤال­های خوبی بپرسیم؟

اغلب گفتگوها در آغاز و یا در ادامه­‌ی مکالمه با مشکلاتی مواجه می­شوند و دلیل بروز این مشکلات و موارد مورد بحث نیست بلکه به خاطر نوع سؤالات غلطی است که استفاده می­شود. دو نوع سوال پرسیدن وجود دارد که شما می­توانید استفاده کنید:

سوالات بسته

این نوع پرسش برای جواب­‌های یک یا دو کلمه‌­ای استفاده می­شود و به مکالمه پایان می­دهد.

سوالات باز

این نوع سوالات برای بیانات، نظرات و مسائل پیچیده پرسیده می­شوند و به سرعت، نوعی سازگاری و توافقی میان افراد ایجاد می­کنند. زیرا آن­ها به دیگران نشان می­دهند که شما به این مسائل و گفتگوها و آنچه در آن­ها مطرح می­شود، علاقه‌­مند هستید. افرادی که با این روش سوال می­پرسند، به عنوان اشخاصی دلسوز و فعال شناخته می­شوند.

 

معرفی کتاب آسایش در آرامش و مطالب آن

 

سخن پایانی

به نقل از دکتر ماکان آریا پارسا کتاب «آسایش در آرامش» مهارت‌­هایی برای زندگی افراد، مهارت­های ضروری برای برقراری ارتباط با دیگران لازم است را برای شما فراهم می­کند. وقتی این مهارت­ها را به کار می­گیرید، از این­که دیگران از شما چنین سؤالی بپرسند تعجب نکنید: «از کجا توانایی صحبت­ کردن موفق و ماهرانه با دیگران را آموخته­‌ای؟» حتی اگر آن­ها سوال نپرسند، قطعاً در مورد آن فکر می­کنند.

این کتاب در مورد مهارت­‌ها و فنونی ضروری است که به طور شگفت­‌آوری کمک می­کند تا افراد، موفقیت­‌هایی در برقراری ارتباط با دیگران، به دست آورند. همچنین کتاب به گونه­‌ای طراحی شده است که شما می­توانید هر صفحه‌­ای از آن را باز کرده و بی­‌درنگ شروع به یادگیری مهارتی جدید کنید.

 

سوالات متداول

1) چگونه روند مکالمه را در دست بگیریم؟

از پل­‌های کاربردی استفاده کنید. افرادی که به سوالات باز، پاسخ­‌های مختصر می­دهند، بهتر می­توانند با یک پل ارتباطی مکالمه را ساماندهی کرده و روند آن را ادامه دهند. تأثیر پل­‌ها بسیار قابل توجه است. استفاده از آن­ها، در ارتباط با مردمی که به سوالات بی­ان شده جواب­های کوتاه می­دهند، بهترین روش است. این پل­ها عبارتند از:

  • به طور مثال؟
  • سپس؟
  • بنابراین؟
  • و شما؟
  • به چه معنی؟

2) چگونه می­توان احساس دیگری را نسبت به خودمان مثبت کرد؟

همانطور که با حالت­های چهره‌­ی خود، احساسی را به دیگران انتقال می­­دهید، دیگران به طور مستقیم آن را به شما باز می­گردانند. شواهد نشان می­دهد که پاسخ مثبت به یک چهره‌­ی خندان به مغز مخابره می­شود. مکالمه‌­ای که یک لبخند ایجاد می­کند، به این صورت است: از دیدن شما خوشحالم و شما را می­‌پذیرم و به همین دلیل است که هر شخصی ارتباط‌­هایی که با لبخند باشد را دوست دارد. مانند کودکان.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*