کارمندان دولت

  • شناسه : 1161
  • 05 مارس 2022 - 14:10
مدیریت استراتژیک
همه چیز درباره مدیریت استراتژیک

همه چیز درباره مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک همان چیزی است که می‌تواند یک کسب و کار را به موفقیت‌های بزرگی برساند. از همین رو اگر دوست دارید که به شرایط متفاوتی در کسب و کار خود دست پیدا کنید،‌ حتما باید مدیریت استراتژیک را...

همه چیز درباره مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک همان چیزی است که می‌تواند یک کسب و کار را به موفقیت‌های بزرگی برساند. از همین رو اگر دوست دارید که به شرایط متفاوتی در کسب و کار خود دست پیدا کنید،‌ حتما باید مدیریت استراتژیک را به حرفه ای ترین شکل ممکن پیاده کنید.

با توجه به اینکه مدیریت استراتژیک دارای جزئیات بسیار زیادی است، به شما توصیه می‌کنیم که همه آن‌ها را به خوبی یاد بگیرید. دکتر میثم شکری ساز یکی از افرادی است که مدیریت استراتژیک را به صورت حرفه ای آموزش می‌دهد پس حتما از این فرصت به نفع خود استفاده کنید.

 

مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژیک که به نام مدیریت راهبردی نیز شناخته می‌شود، شامل تجزیه و تحلیل موارد مهم در داخل یک سازمان می‌باشد. در واقع این استراتژی به شما کمک می‌کند تا تمامی موارد مهم و تاثیرگذار در کسب و کار را تدوین کنید و بر اساس آن عمل نمایید.

یکی از موارد مهمی‌که در این باره به آن پرداخته می‌شود چشم‌انداز کلی سازمان است. به طور قطع هر سازمانی باید یک افق دید مشخص از آینده خود داشته باشد تا بر اساس آن رو به جلو حرکت کند. تعیین چشم‌انداز و ماموریت در این بخش از اهمیت ویژه ای دارد و شما باید در این زمینه تمام تلاش و همت خود را به کار ببندید.

نکته مهمی‌که باید به آن دقت کنید، نقش مدیریت استراتژیک در رسیدن به موفقیت در سازمان‌های مختلف است. در واقع سیاست‌های کلی با کمک مدیریت استراتژیک تعیین می‌شود و شما باید با کمک این روش مسیر اصلی کسب و کار را مشخص نمایید.

به صورت کلی تمامی‌راهکارهایی که برای رشد یک سازمان لازم است در مدیریت استراتژیک مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر همین اساس شما باید مدیریت استراتژیک را به عنوان یک مهارت مهم بیاموزید.

مدیریت استراتژیک مالی از نظر میثم شکری ساز

مدیریت استراتژیک شامل بخش‌های مختلفی است که اولین بخش آن شامل موارد مالی می‌شود. به صورت کلی سازمان‌ها قبل از شروع سال مالی جدید به سراغ تعیین بودجه سال آینده می‌روند. از همین رو این کار باید با نهایت دقت صورت بگیرد تا هیچ گونه کمبودی برای سال آینده وجود نداشته باشد.

برای انجام درست و حرفه ای این کار،‌ تمامی‌مدیران باید در کنار هم قرار بگیرند و تمامی هزینه‌های سازمانی را برآورد کنند. همچنین باید یک برنامه ویژه هم برای درآمدها مشخص شود. مدیریت استراتژیک مالی دارای جزئیات زیادی است که باید با دقت زیادی آن‌ها را اجرا نمایید.

معمولا این بررسی‌های مالی برای مدت یک سال صورت می‌گیرد و زمان بیشتر را شامل نمی‌شود. مدیران باید سعی کنند که بهترین ایده‌های مالی را ارائه دهند تا هزینه‌های مربوط به کسب و کار تا جایی که امکان دارد کاهش پیدا کند.

معمولا در طول بررسی‌های مالی بعضی از فعالیت‌های سازممان تعلیق می‌شود که یک امر طبیعی است. میثم شکری ساز به عنوان یکی از بهترین کارآفرینان ایرانی، به شما می‌آموزد که چگونه مدیریت استراتژیک مالی خود را پیاده سازی کنید پس حتما از این فرصت ویژه به نفع خود استفاده کنید.

 

میثم شکری ساز

مدیریت استراتژیک بر اساس پیش بینی چیست؟

در این حالت مدیران سازمان اهدافی با مدت زمان بالاتر را در نظر می‌گیرند. این بدان معناست که بسیاری از اهداف و چشم‌اندازهای ۵ ساله مشخص شده و راه‌های رسیدن به آن هم تبیین خواهد شد. همچنین تمامی‌طرح‌هایی که بیش از یک سال زمان می‌برند در همین بخش قرار می‌گیرند که باید برنامه ریزی دقیقی برای آن داشته باشید.

معمولا مدیتریت استراتژیک مبتنی بر پیش بینی، زمان بیشتری می‌برد که حتما باید برای آن برنامه ریزی لازم را انجام دهید. معمولا این بررسی‌ها در اکثر مواقع حدود یک ماه زمان می‌برد که همه چیز باید به صورت دقیق محاسبه شود.

با توجه به اهمیت بالای این روند، همه مدیران باید به صورت ویژه در بررسی‌های حضور داشته باشند تا جامع ترین برنامه در این مورد نوشته شود. خوشبختانه اگر این برنامه به خوبی تدوین شود، مسیر پیش روی شما بسیار روشن خواهد بود.

این نکته را به یاد داشته باشید که اجرای درست این روش،‌ میزان سودآوری به مقدار بسیار زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

بررسی نحوه تدوین استراتژی

برای این که یک سازمان مسیر حرکت خود را بداند، باید در ابتدا یک استراتژی عالی تدوین شود تا همه افراد در داخل سازمان بر اساس آن عمل نمایند. معمولا در این بخش مدل‌های مختلفی وجود دارد که بعد از انجام بررسی‌های مختلف می‌توان به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کرد.

در مرحله اول باید تحلیل وضعیت سازمان به درستی صورت بگیرد تا تمامی‌نقاط ضعف و قوت مشخص گردد. در واقع وقتی که شما بتوانید وضعیت موجود را به خوبی بررسی کنید، مسلما بعد از آن تدوین استراتژی نیز آسان تر انجام خواهد شد.

برای این که بتوان بهترین استراتژی ممکن را ایجاد کرد، بهتر است که حتی مدیران پایین رده نیز در جلسات حضور داشت باشند.

این افراد می‌توانند ایده‌های مناسبی برای سازمان بدهند و نقش ویژه خود را ایفا نمایند. به غیر از این مورد،‌ مدیران پایین رده با حضور در این جلسات انگیزه می‌گیرند و علمکرد خود را به شکل گسترده ای بهبود می‌بخشند.

با توجه به اینکه تهیه استراتژی یک امر مهم است،‌ به شما توصیه می‌کنیم که حتما زمان کافی را برای آن اختصاص دهید. بعد از اینکه استراتژی به صورت کامل نوشته شد، نوبت به اجرای آن می‌رسد که در این راستا باید اقدامات مختلفی را به کار ببندید.

معمولا بسیاری از استراتژی‌ها در مرحله اجرا به مشکل می‌خورند که شما باید با فعالیت مفید خود مانع از این اتفاق شوید.

 

مدیریت استراتژیک

سخن پایانی

برای اینکه یک سازمان بتواند به اهداف خود دست پیدا کند،‌ باید اقدامات زیادی صورت دهد که یکی از آن‌ها مدیریت استراتژیک است. تجربه نشان می‌دهد که بخش زیادی از شرکت‌ها با استفاده مدیریت استراتژیک درست توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.

میثم شکری ساز یکی از مدیران موفق ایرانی است که به تمامی‌قواعد مدیریت کسب و کار آشنایی دارد. اگر شما دوست دارید که به تمامی‌اصول این کار تسلط داشته باشید، بدون شک میثم شکری ساز بهترین کسی است که می‌تواند این موارد را به شما بیاموزد. بر همین اساس سعی کنید که از این استاد بزرگ نهایت استفاده ممکن را ببرید.

سوالات متداول

1. مدیریت استراتژیک چه اهمیتی در کسب و کار دارد؟

برای اینکه شما بتوانید کسب و کار خود را رشد دهید، باید یک برنامه استراتژیک داشته باشید. برهمین اساس مدیریت استراتژیک از مهم‌ترین قواعدی است که باید به آن دقت نمایید.

2. کنترل و ارزیابی استراتژی به چه معنا است؟

زمانی که یک استراتژی به صورت کامل تدوین می‌شود، باید بررسی نهایی بر روی آن اعمال شود. به این بررسی کنترل و ارزیابی گفته می‌شود که حتما باید با دقت کامل صورت بگیرد.

3. مدیریت استراتژیک چه مزیتی دارد؟

تمامی‌سازمان‌ها دوست دارند که آینده موفقی داشته باشند. از همین رو مدیریت استراتژیک می‌تواند تصویر روشنی از آینده به شما بدهد که باید آن را جدی بگیرید. در واقع این نوع از مدیریت باعث ایجاد نظم بیشتری در داخل سازمان خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*